Én és a nyár

Bakancs, fekete ruhák, szétengedett haj... Problem?

Sziasztok! Mint ígértem, most egy komolyabb, összetettebb poszttal jövök, ezeket egyébként talán még jobban is szeretem írni, mint a szórakoztatóbb jellegűeket, amiket gyorsabb összehozni - de persze néha csak azokhoz van erőm, kedvem, affinitásom. Most azonban ismét egy szívem fájdalmát, vagy valami ilyesmit fogok kiírni magamból... Vagy mit tudom én.

Tehát itt a nyár, vagy 75 fok van, vagy éppen nyárhoz képest megfagyunk, teljesen mindegy, a nyárról elterjedt cucc, hogy minden színes, vidám, mindenki tele van életkedvvel, mindenki pozitív, mindenki vidám. Aki követ egy ideje, az tudja, hogy én bizony nem vagyok személyiségileg és öltözködésileg sem egy szivárványos csajszi, aki, mondjuk, egy vidámabb napján a határba ugrál ki, hatalmas vigyorral a fején. Így talán nem olyan meglepő, hogy én teljes mértékben "tél-párti" vagyok, tehát a nyárért azért annyira nem rajongom... Több okból kifolyólag, a mindenhonnan áradó pozitivitás és szinte már ragályosan sok jókedvű ember csak egy része ennek. Megjegyzés: nem vagyok egyébként pesszimista, igazán bizakodó kis álmodozó tudok lenni, de olyan dolgokban nem vagyok pozitív, hogy várom, hadd süssön a nap, inkább drukkolok, hogy az esőfelhők takarják el végre, jöjjön egy jó kis nyári zápor, és akkor boldog vagyok. Na, mindegy.

Volt már egy hasonló posztom, amiben arról írtam, hogy feketét hordok, és igen, csak és kizárólag. Na, jó, azért talán nem, akad egy-két bordó, szürke, fekete-piros vagy fekete-fehér darabom, amit előszeretettel viselek, persze ezeket is feketével. De mondjuk az biztos, hogy jó pár éve nem lehet engem rózsaszínben vagy babakékben látni... (Régebben lehetett.) És talán felületesen ott is említettem, de ebben nem vagyok biztos, hogy nyáron is azt hordok, oh yeah. Sok ember legnagyobb megrökönyödésére.

Igazából vicces lehet egy kritikus emberkétől hallani, hogy mennyire idegesít, ha piszkálnak az öltözékemmel, de ezt azért gyorsan megmagyarázom: amit én adok, az egy építő jellegű kritika. Senkit nem ítélek el az öltözködéséért, stílusáért, én maximum tettek alapján ítélek meg egy embert. Ha felveszel egy darabot, amit én a Ruhák sorozatomban leszóltam, biztos, hogy téged nem foglak leszólni, hiszen az is egy vélemény, egy stílus, neked miért ne tetszhetne? Csak én éppen szórakozásból leírtam róla a véleményemet. Ettől még nem fogom a képedbe mondani, hogy rosszul öltözködsz, sőt kibeszélni sem foglak érte, mert nem tartom helyesnek azt, hogy ha valaki külső alapján ítélkezik bárkiről. Ráadásául ez annyira szubjektív… Mindenkinek teljesen más tetszik. Peace.

Egyébként sem arról beszélek, amikor leszólják, mert miért ne, semmi bajom azzal, ha valakinek nem tetszik. Unalmas is volna, ha mindenkinek ugyanaz tetszene. Itt inkább arról van szó, ha valaki bele szeretne beszélni abba, hogy nekem mi a jó, mit kéne hordanom, mit kezdjek magammal. Mert ahhoz aztán mégis mi közük van? Na, ugye.

Igen, talán a hozzáállásom az egész nyár témához meglátszik a nyári ruhatáramon, ami konkrétan ugyanaz, mint a téli, mínusz a hosszú ujjúk (azokból kevés van, mert nem szeretem őket annyira) és rétegezés nélkül. Igen, talán a fekete vonzza a napot, de engem pont nem érdekel, mivel feketében vagyok, úgysem tudom, milyen érzés lehet kevésbé sötét ruhákban a tűző napon állni, megszoktam, meg ennyi kis szenvedést igazán elviselek (bár őszintén, én nem szenvedek tőle, de mindegy) azért, hogy önmagam lehessek. Ugyanis tudom, van, aki talán nem így van vele, de én úgy érzem magamat jól a bőrömben, ha a ruháim leírnak engem. És nem azért, mert mások orra alá akarom dörgölni a stílusomat, hanem csak és kizárólag azért, mert ÉN jól akarom magamat érezni a bőrömben. Ahhoz pedig önmagamnak kell lennem.

Idén egyébként azokon a borzalmakon túl (mármint egyes emberek szerint borzalmakon), hogy feketét hordok és szét van engedve a hajam nyáron - megint csak azért, mert nekem sokkal kényelmesebb és komfortosabb, mint összefogva -, még az is megtörtént, hogy bakancsot hordok. Mármint rendes bakancsot, azt a darabot, amit télen is. Ezen egyébként nem tervezek változtatni, amíg nem találok valahol egy újat, de persze nyáron hiába keresgélek bakancs után, csakis nyitott lábbelik vannak a boltok kínálatában... Ami persze érthető, hisz az emberek nagyobbik része azokat veszi, hordja, szereti nyáron. Én meg egy ilyen elfajzott teremtés vagyok, bocsánatot kérek minden embertől, akit ez zavar. Persze néha látok sorstársakat, akik a zárt cipők, bokacsizmák, bakancsok hívei ebben az időben is, de akadnak olyan ismerősök, akik nem restellnek beleszólni abba, hogy miért is nem egy flip-flopban járod az utcát, elvégre is nyár van.

Teszem hozzá, mivel voltunk tengernél, beszereztem egy szandált, amit éppen annyit hordtam, amíg kimentük a partra, aztán esténként megint bakancsban jártam az utcákat. Nem azért, szép az a szandál, viszonylag a stílusomhoz is illik, én még csak meg is kíséreltem keresni egy hozzám illő szandált, de nem találtam sehol olyat, amire azt mondtam, hogy na, igen, erre leváltanám jó szolgálatot tett cipőmet. Mondjuk, az egészhez hozzájárul, hogy elég eldeformálódott lábfejem van, nem olyan, mint egy egészséges lábfej, tudom, ez furán hangzik, de így van. Állítólag nincs lúdtalpam, de akkor nem tudom, azzal van- e összefüggésben, hogy az egyik lábam rövidebb a másiknál - mondjuk ahhoz mégis mi köze volna? Mindegy, nem értek hozzá.

Ebből az egész posztból, ami tudom, hogy nagyon keszekusza lett, de egyszerűen nagyon sok a gondolatom, csak annyit szerettem volna kihozni, hogy hordj azt nyáron is, meg mindig, amit csak szeretnél, a drágaságok pedig, akik szeretnének beleszólni, akár jóindulatból, fogják vissza magukat egy picikét. Ha én esetleg meg szeretnék gyulladni, az is az én döntésem, teszem hozzá, egyébként meglehetősen jól viselem a meleget.

Tudom, tudom, ez nagyon összevissza agymenés volt, de néha ilyenek kellenek nekem az agyam kitisztítására. Remélem azért elfogadható volt, átjött a lényeg. Ha tetszett, nem tetszett, egyetértesz, nem értesz egyet, oszd meg velem a véleményedet egy komment formájában, és legközelebb igyekszem összeszedettebb gondolatokkal jönni. Addig is szép napot!